HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 MSB Linc DAC III för 2995?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2002/10/23 :  10:26:02  Show Profile Send linkan a Private Message
Hur bra är denna DAC? Såg att Ref Audio säljer dessa för 2995 isf 5990 och eftersom jag ändå måste köpa en extra CD/DVD så kan ju detta vara ett alternativ att kombinera en DAC med en något billigare CD/DVD. Jag har bara lyssnat på denna DAC under korta stunder så jag kan inte uttala mig om den är bra eller inte.
Finns det volym på denna DAC? Finns det volym på nån DAC? Vill slippa försteg om möjligt.

Linkan

storyboard
Member

134 Posts

Posted - 2002/10/23 :  11:16:36  Show Profile Send storyboard a Private Message
Jag vet inget om denna dac, men jag gissar att det handlar om enbitsteknik (delta sigma). Själv har jag numera en Monarchy 22C med inbyggd volymkontroll. Den har Burr Brown PCM63 dacar. Du är välkommen att lyssna om du vill.

Mvh
Niklas
Go to Top of Page

Viktor
Member

210 Posts

Posted - 2002/10/23 :  15:59:06  Show Profile Send Viktor a Private Message
quote:
Jag vet inget om denna dac, men jag gissar att det handlar om enbitsteknik (delta sigma). Själv har jag numera en Monarchy 22C med inbyggd volymkontroll. Den har Burr Brown PCM63 dacar. Du är välkommen att lyssna om du vill.

Nej, det är en multibitare. Den har inga kontroller, inte ens ingångsväljare, den switchar automatiskt. Går att uppgradera på en mängd olika sätt.
Fick bra kritik i Stereofile (uppgraderad),http://www.stereophile.com/showarchives.cgi?276 , samt i HiFidelity för något år sedan har jag för mig.

Är själv lite sugen på en.

Kolla på http://www.msbtech.com om du vill veta spec.

Edited by - Viktor on 2002/10/24 10:00:17
Go to Top of Page

storyboard
Member

134 Posts

Posted - 2002/10/23 :  17:07:50  Show Profile Send storyboard a Private Message
Vad sitter det för dac i den?
Go to Top of Page

Viktor
Member

210 Posts

Posted - 2002/10/24 :  10:04:52  Show Profile Send Viktor a Private Message
Det enda jag kommer ihåg är att det var Burr Brown men inte vilken modell.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000