| Author |
Topic  |
|
|
danielbas
Member

209 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 10:37:38
|
| Någon som har erfarenhet av dessa högtalarkablar? |
|
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 10:39:17
|
quote: Originally posted by danielbas
Någon som har erfarenhet av dessa högtalarkablar?
Har Elementan både som högtalar/signalkabel och det fungerar bra, kanske lite väl återhållsamma ibland
 |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
 |
|
|
danielbas
Member

209 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 10:56:29
|
Ser de förresten likadana ut nu som för några år sen, dvs som svarta "trädgårdsslangar" med fyra ledare i varje?
Läste i High Fidelity att vätskeskärmen numera är utbytt mot något slags "silikonplasma" i Rev C. Gäller detta samtliga kablar eller bara de dyraste? |
 |
|
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 11:02:41
|
Ser de förresten likadana ut nu som för några år sen, dvs som svarta "trädgårdsslangar" med fyra ledare i varje?
Läste i High Fidelity att vätskeskärmen numera är utbytt mot något slags "silikonplasma" i Rev C. Gäller detta samtliga kablar eller bara de dyraste?
Japp de gör de, om du är sugen tänker jag ev. sälja mina för att uppgradera, du kan få dem till ett kanonpris !!!!! |
 |
|
|
danielbas
Member

209 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 11:09:27
|
Behöver 14 m sammanlagt (4 x 6 x 4)... Verkar vara lite svårt att hitta på begagnatmarknaden! |
 |
|
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 11:12:32
|
Behöver 14 m sammanlagt (4 x 6 x 4)... Verkar vara lite svårt att hitta på begagnatmarknaden!
Skulle vilja säga omöjligt, dessutom blir det för långa kablar för att ljudet skall bli bra
 |
 |
|
|
danielbas
Member

209 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 11:17:44
|
| Har inte så mycket val eftersom stereobänken står vid sidan av högtalarna, i mitten finns nämligen en fet TV. Inte heller det bästa ljudmässigt men rummet ska gärna fungera som vardagsrum också... |
 |
|
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 11:19:56
|
Har inte så mycket val eftersom stereobänken står vid sidan av högtalarna, i mitten finns nämligen en fet TV. Inte heller det bästa ljudmässigt men rummet ska gärna fungera som vardagsrum också...
Jo jag förstår ditt problem, me vad jag vet säljs inte PAD i metervara, beroende på sin vätskeavskärmande kabel
|
 |
|
|
danielbas
Member

209 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 11:41:02
|
Enligt PAD's hemsida (Online store) kan man specialbeställa längder. Frågan är väl bara vad priset blir.
Det behöver dock inte bli just denna kabel jag köper, jag tänkte mest höra vad andra har att säga om den. Den är ju dock praktisk på så sätt att den är avskärmad och bi-wirad i en kabel. "Nätstrumpor" runt två lösa kablar funkar ju men det finns vissa krav på utseende från mer än en i hushållet...
Alternativ är väl annars Kimber 8TC, AudioQuest Bedrock, Transparent Plus, Clou 310W m.m. |
 |
|
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 12:17:58
|
Enligt PAD's hemsida (Online store) kan man specialbeställa längder. Frågan är väl bara vad priset blir.
Det behöver dock inte bli just denna kabel jag köper, jag tänkte mest höra vad andra har att säga om den. Den är ju dock praktisk på så sätt att den är avskärmad och bi-wirad i en kabel. "Nätstrumpor" runt två lösa kablar funkar ju men det finns vissa krav på utseende från mer än en i hushållet...
Alternativ är väl annars Kimber 8TC, AudioQuest Bedrock, Transparent Plus, Clou 310W m.m.
Du kan säkert specialbeställa men det lär bli dyrt
 |
 |
|
| |
Topic  |
|