HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 PAD Elementa eller Aqueous högtalarkabel
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

danielbas
Member

209 Posts

Posted - 2002/10/23 :  10:37:38  Show Profile Send danielbas a Private Message
Någon som har erfarenhet av dessa högtalarkablar?

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2002/10/23 :  10:39:17  Show Profile Send Larsho a Private Message
quote:
Originally posted by danielbas

Någon som har erfarenhet av dessa högtalarkablar?

Har Elementan både som högtalar/signalkabel och det fungerar
bra, kanske lite väl återhållsamma ibland

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

danielbas
Member

209 Posts

Posted - 2002/10/23 :  10:56:29  Show Profile Send danielbas a Private Message
Ser de förresten likadana ut nu som för några år sen, dvs som svarta "trädgårdsslangar" med fyra ledare i varje?

Läste i High Fidelity att vätskeskärmen numera är utbytt mot något slags "silikonplasma" i Rev C. Gäller detta samtliga kablar eller bara de dyraste?
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2002/10/23 :  11:02:41  Show Profile Send Larsho a Private Message
quote:

Ser de förresten likadana ut nu som för några år sen, dvs som svarta "trädgårdsslangar" med fyra ledare i varje?

Läste i High Fidelity att vätskeskärmen numera är utbytt mot något slags "silikonplasma" i Rev C. Gäller detta samtliga kablar eller bara de dyraste?

Japp de gör de, om du är sugen tänker jag ev. sälja mina för att uppgradera, du kan få dem till ett kanonpris !!!!!

Go to Top of Page

danielbas
Member

209 Posts

Posted - 2002/10/23 :  11:09:27  Show Profile Send danielbas a Private Message
Behöver 14 m sammanlagt (4 x 6 x 4)... Verkar vara lite svårt att hitta på begagnatmarknaden!
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2002/10/23 :  11:12:32  Show Profile Send Larsho a Private Message
quote:

Behöver 14 m sammanlagt (4 x 6 x 4)... Verkar vara lite svårt att hitta på begagnatmarknaden!

Skulle vilja säga omöjligt, dessutom blir det för långa kablar för att ljudet skall bli bra

Go to Top of Page

danielbas
Member

209 Posts

Posted - 2002/10/23 :  11:17:44  Show Profile Send danielbas a Private Message
Har inte så mycket val eftersom stereobänken står vid sidan av högtalarna, i mitten finns nämligen en fet TV. Inte heller det bästa ljudmässigt men rummet ska gärna fungera som vardagsrum också...
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2002/10/23 :  11:19:56  Show Profile Send Larsho a Private Message
quote:

Har inte så mycket val eftersom stereobänken står vid sidan av högtalarna, i mitten finns nämligen en fet TV. Inte heller det bästa ljudmässigt men rummet ska gärna fungera som vardagsrum också...

Jo jag förstår ditt problem, me vad jag vet säljs inte PAD i metervara, beroende på sin vätskeavskärmande kabel

Go to Top of Page

danielbas
Member

209 Posts

Posted - 2002/10/23 :  11:41:02  Show Profile Send danielbas a Private Message
Enligt PAD's hemsida (Online store) kan man specialbeställa längder. Frågan är väl bara vad priset blir.

Det behöver dock inte bli just denna kabel jag köper, jag tänkte mest höra vad andra har att säga om den. Den är ju dock praktisk på så sätt att den är avskärmad och bi-wirad i en kabel. "Nätstrumpor" runt två lösa kablar funkar ju men det finns vissa krav på utseende från mer än en i hushållet...

Alternativ är väl annars Kimber 8TC, AudioQuest Bedrock, Transparent Plus, Clou 310W m.m.
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2002/10/23 :  12:17:58  Show Profile Send Larsho a Private Message
quote:

Enligt PAD's hemsida (Online store) kan man specialbeställa längder. Frågan är väl bara vad priset blir.

Det behöver dock inte bli just denna kabel jag köper, jag tänkte mest höra vad andra har att säga om den. Den är ju dock praktisk på så sätt att den är avskärmad och bi-wirad i en kabel. "Nätstrumpor" runt två lösa kablar funkar ju men det finns vissa krav på utseende från mer än en i hushållet...

Alternativ är väl annars Kimber 8TC, AudioQuest Bedrock, Transparent Plus, Clou 310W m.m.

Du kan säkert specialbeställa men det lär bli dyrt

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000