Tänkte göra mig några balanserade analoga signalkablar. Hittade lite vettiga XLR-kontakter på Elfa men vet inte riktigt vilken kabel jag ska använda. Är "Audiokabel för digitala signaler 2-ledare typ GAC-2(AES-EBU)" som finns på Elfa även lämplig för analoga signaler eller finns det någon bättre?
Jag byggde av Supra MBS (proffs mick-kabel) och det fungerade bra. Gjorde däremot inte någon jämförelse mot annan kabel. Supra EFF är väl ett annat prisvärt alternativ eller Aurora E.
Svenskeren?? Diedrich de Geer (ham med mikrofonerne) anvender et godt AES/EBU kabel, som han mener er blandt de bedste. Jeg har prøvet dette kabel både som balanceret og ikke balanceret. Sidstnævnte anvendes nu fra min NLE 17 RIIA til forsteg. Umiddelbart mener jeg dog at Tom Fletcher kablet er betre - men ochså en held del dyrere.
Diedrich de Geer kablet heter: Gotham GAC-2(AES-EBU) og kan købes hos Farnell (och sikkert ochså andre steder).
Mvh. Jan
quote:Originally posted by skärlock
Tänkte göra mig några balanserade analoga signalkablar. Hittade lite vettiga XLR-kontakter på Elfa men vet inte riktigt vilken kabel jag ska använda. Är "Audiokabel för digitala signaler 2-ledare typ GAC-2(AES-EBU)" som finns på Elfa även lämplig för analoga signaler eller finns det någon bättre?