Har precis kommit hem efter en mycket trevlig kväll på Hi-fi Klubben i Karlstad. Det visade sig att det inte alls var en kväll för att "prångla ut prylar", utan en kväll att lyssna på bra musik, prata musik och träffa andra med samma intresse. Det bjöds på smörgåstårta och vin .
HifiForum nämndes och det visade sig vara ett antal medlemmar närvarande och kanske blir det några nya också. Kul att få riktiga ansikten till "nicken".
Tycker kvällen var mycket trevlig och många bra skivtips blev det. Trevligt med en butik där det finns ett så stort intresse i MUSIK, vilket för mig känns väldigt seriöst. En butik som är väl värd att besöka!
Det sades att det blir fler sådana kvällar och det ser jag fram emot. Kanske är vi än fler från forumet då? Vad tyckte ni andra som var där om kvällen?
För mig har Hifiklubben givit mig ett mycket bra intryck. Mycket tack vare de eldsjälar som arbetar i butiken. Kvällen var fokuserad mycket på musik och som jag förstod kommer det någon gång per månad vara något "event". De arbetar även med att få möjlgheten med samarbete med olika intressanta skivbolag vilket gör det enkelt att få tag i bra och rolig musik.
Ser fram emot fler trevliga kvällar såsom igår och även att få se fler forumsmedlemmar. Vet att det var tyvärr så att de var tvungna att neka en del eftersom det fanns begränsningar i antal inbjudningar. Men det visar ju att det ändå finns stort intresse för hifi i värmland. Vem kunde tro det??
Jag kan inte annat än instämma med förgående. Det var en väldigt trevlig kväll där det bjöds på mycket spännande och bra musik. Majoriteten av musiken var dessutom riktigt bra inspelad vilket man inte är alltför bortskämd med. Jag vet i alla fal minst tre skivor som måste inhandlas efter denna träffen.
/Henrik
"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder." Ritchie Blackmore