HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 TNT inDiscreet Phono - frågor & tips
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

1971
Starting Member

16 Posts

Posted - 2005/10/02 :  17:54:30  Show Profile Send 1971 a Private Message
Efter att under längre tid ha tjuvläst det mesta i detta utmärkta forum är det dags att gå live!

Jag har tänkt mig snickra ihop TNT inDiscreet Phono Pre-amplifier http://www.tnt-audio.com/clinica/indiscreet.html under hösten och har ett par frågor:
1. Det finns två alternativ med avseende på strömförsörjning, vilket tycker ni att jag bör välja, batteri eller nätansluten?
2. Jag tycker det är svårt att välja komponenter. Eftersom jag är nybörjare så är det svårt att veta vad som är lagom kvalitetsmässigt. Finns det några generella tips? Kondensatorerna skall vara "35V polypropylene" och motstånden "1/4W 1% Holco or metal", om jag väljer Elfa som leverantör, vilka skall jag välja?
3. Jag fastnade för TNT inDiscreet Phono Pre-amplifier, tror ni det är ett bra val i denna prisklass eller skulle ni välja något annat?

Som ni märker på frågorna ovan så är jag nästan nybörjare (har hittills lyckats få ihop en gainclone) så alla tips tas tacksamt emot. Tack på förhand!

/Jonas

Hjelm
Member

553 Posts

Posted - 2005/10/03 :  13:57:17  Show Profile Send Hjelm a Private Message
Tänkte du tillverka kortet eller hårdwira?

Om du skall använda samma layout kommer storleken nog vara avgörande för vilka komponenter, främst kondensatorer, du kan välja.
1.Batteri eller nätanslutet ser jag som en lite religiös fråga, upp till var och en.