HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Signalkabel
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

andar
Member

303 Posts

Posted - 2002/10/23 :  21:12:52  Show Profile Send andar a Private Message
Jag är lite nybörjare med HiFi, men har precis beställt en electrocompaniet eci-4 men är lite osäker på lämplig signalkabel. Har tittat på Supra DAC-X och Supra EFF-ISL. Är öppen för alla typer av förslg och komentarer.
Har för övrigt en Sony CDP-XB930 och ett par Contour 1.3 MKII.

GAIS är tillbaka!!!

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/10/23 :  21:16:06  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Hej och välkommen hit!!

Oj, generella råd om kablar är jättesvårt... Vad har du för högtalarkablar? Det bästa råd du kan få är nog att åka runt till lite affärer och låna hem kablar och prova dig fram... En i mitt tycke mycket prisvärd kabel är Silk men du måste nog själv känna vad som funkar i din anläggning....
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/10/23 :  21:16:54  Show Profile Send ekman a Private Message
supras signalisar är väldigt prisvärda men för en såpass dyr förstärkare så hade jag personligen även valt lite dyrare signalkablar varför inte kolla upp Silk lite dyrare men mkt bättre finns hos www.ljudmakarn.se
Go to Top of Page

andar
Member

303 Posts

Posted - 2002/10/23 :  21:18:12  Show Profile Send andar a Private Message
Har Supra 3.4 Ply som högtalarkabel.
Vad kan vara lämplig prisklass att lägga sig i angående signalkabeln?

GAIS är tillbaka!!!
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/10/23 :  21:19:14  Show Profile Send ekman a Private Message