Det var inte mycket till svar... Att det är skillnad förstår också jag. Det inressanta vore om någon gjort en lyssningstest. Hoppas att någon har några synpunkter eller funderingar.
Det är klart det är skillnad på kablar till en sub frågan är om man HÖR nån skillnad. Nu har jag iofs inte testat nåra esoteriska varianter utan hemkört (RG58, RG62, olika bilstereokablar) och inte hört nån skillnad.
Jag har inte testat subbkablar systematiskt. Men jag har bytt från en alldeles för lång härva lakritssnöre till en precis lagom lång MarcusCables Sublink mkII (600kr för två meter hemskickat) nyligen. Mitt system beskrivs kort i signaturen.
Jag tycker det blev bättre med den nya kabeln. Med lakritssnörena var basens medverkan tydligare än med Sublinken. Med lakritssnören hörde man att subben spelade emellanåt. Med sublinken finns basen där utan att göra sig direkt påmind. Vad detta beror på vet jag inte. Jag tyckte mig behöva höja inställningarna av delningsfrekvens och volym på subben en aning vid kabelbytet.
Var det värt de sex hundra? Ja, för ljudet blev bättre och dessutom kommenterade min fru den nya kabeln med "Vad snygg den är!". Men jag skulle inte lägga mer än sex hundra på en subkabel till mitt system.