- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Lätt å smidig att använda. Härligt luftigt ljud och en enorm attack i basen - om jag vill "kräma" på.(Obs! Inte blöt och slaskig som ett par andra stärkare lät när jag provade innan detta köp). Dessutom finns ju en "ganska så bra" Riia!
Jag lyssnade några dagar på en Arcam FMJ 32 som jag i och för sig tyckte lät bra men jag känner mig inte säker på att det är tillräckligt mycket bättre än den Roksan Caspian som jag har. Jag trodde inte den skulle vara bättre alls men den har ju några år på nacken och utvecklingen går väl kanske framåt(?).
Farsan min äger en sådan och eftersom jag lyssnat mycket hemma hos honom har jag en ganska bra bild av den förstärkaren. Jag tycker precis som Draken att det är en mycket trevlig, högupplöst och luftig förstärkare med en braljudbild och den är bland det rappaste i basen jag lyssnat på i förstärkarväg.
"Vägarna till toppen av berget är många, men väl där är utsikten densamma" Kinesiskt ordspråk. "Stativhögtalarfetischist"