HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Vinylforum
 Matningsspänning skivspelare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Frost
Member

150 Posts

Posted - 2005/10/20 :  17:33:36  Show Profile Send Frost a Private Message
En bekant till mig har köpt en billig grammofon på via internet. Modellen heter SHARP RP-23H. Det låga priset visade sig bero på att den kräver extern strömförsörjning via en DIN-kontakt som kopplas till en Sharp-stärkare. Någon sådan förstärkare ingick inte.

Är det någon som vet vilken spänning den skall drivas med och mellan vilka pinnar på kontakten man bör koppla. Hur stark ström bör strömförsörjningen kunna lämna?

Edited by - PG Jeppsson on 2005/12/05 15:38:05

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8779 Posts

Posted - 2005/10/20 :  18:18:21  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Ingen aning om denna modell men de jag träffat på med dylikt krav på extern strömförsörjning har varit 12V...
Ett tips är att inte råka polvända, det råkade jag göra på en Pioneer och resultatet blev bränd stabb så den gick i typ 80 rpm istället för 33...

Tror knappast det krävs särskilt stark strömförsörjning, ordinär väggula borde räcka.

Edit: Stavfel. Tror att det är bättre med en väggbula istället för en vägbula.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler

Edited by - ztenlund on 2005/10/20 19:10:51
Go to Top of Page

Frost
Member

150 Posts

Posted - 2005/10/24 :  08:25:45  Show Profile Send Frost a Private Message
Tack, vi får se om han lyckas lösa problemet. Frågan är om det är värt att lägga ner en massa energi på en redan från början rätt rutten skivspelare...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000