HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Anaview steg
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

matsj
Member

937 Posts

Posted - 2005/10/20 :  19:41:19  Show Profile Send matsj a Private Message
Någon som vet hur det går för Pabo och Anaviews slutstegs moduler ?
Kommer det någonting eller

mats

1W=115db.

Pabo
Member

993 Posts

Posted - 2005/10/21 :  11:17:22  Show Profile Send Pabo a Private Message
Det är på gång. Vi kör förserier nu som skall skickas ut för test. På mässan i Malmö i helgen kommer våra moduler finnas i ett rum :)

Om det mäter bra men låter dåligt, mät igen!
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2005/10/21 :  11:34:40  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Patrik, du har ingen sneak preview i form av bild? Spännande och se vad du har pillat ihop. Kan ju melja om det är lite ooffentligt.

Patrik, upplever du att du bräcker ICE, Hypex, LCAudio och Tripath?

Check this out: 8000 W på enfas!

http://www.d-amp.com/amplifier_8000_watts.htm

/Per-Anders eller P-A

Edited by - peranders on 2005/10/21 12:53:29
Go to Top of Page

matsj
Member

937 Posts

Posted - 2005/10/21 :  13:17:57  Show Profile Send matsj a Private Message
Ja det slutsteget P-A skulle nog inte platsa i mitt steg rack med 3 fläktar per kanal. Annars ser det trevligt ut med mycket effekt.

Pabo då skall jag stanna till o titta där.

mats

1W=115db.
Go to Top of Page

Pabo
Member

993 Posts

Posted - 2005/10/21 :  13:22:00  Show Profile Send Pabo a Private Message
peranders

Om vi bräcker de nämnda är upp till lyssnaren att avgöra. Jag vet att det var ett äckligt politiskt svar men jag kan inte ge mig in i en diskussion om subjektiva åsikter.

Vad gäller mätmässiga audioprestanda så är vi helt klart i samma klass och i vissa fall även bättre.

Om det mäter bra men låter dåligt, mät igen!
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2005/10/21 :  14:58:48  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Jag har i stark minne när Lars C fajtas med Bruno och gänget om distsiffror hit och dit. Dessa säger långt ifrån allt i synnerhet när det är klass D. Låga EMC och distsiffror är säkert en början men säkert inte sista ordet i en helhetsbedömning.

BTW: pabo, du får uppdatera din länk tillhemsidan. Nu är det telia någonting.... om du nu vill att folk här ska hitta dig...

/Per-Anders eller P-A

Edited by - peranders on 2005/10/21 23:02:58
Go to Top of Page

Pabo
Member

993 Posts

Posted - 2005/10/21 :  20:34:08  Show Profile Send Pabo a Private Message
Jag har lagt upp ett preliminärt datablad på vår hemsida. Mer info kommer tillkomma.

http://www.anaview.com/Datasheets/300S.pdf

Om det mäter bra men låter dåligt, mät igen!
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2005/10/21 :  23:27:07  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Snyggt jobbat, söt modul (lite mörkt foto dock) Lycka till med detta. Glöm inte bort att ändra din URL i din profil som nu är inaktuell.

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page

Hjelm
Member

553 Posts

Posted - 2005/10/22 :  00:28:18  Show Profile Send Hjelm a Private Message
Jag påpekade i ett PM att det stod minus på temperaturerna men såg sedan att peranders redan påpekat detta på DIYAUDIO så för att du inte skall få hundratals påpekanden så nämner jag det här.
Trevliga prestanda med mänsklig switchfrekvens, om jag får säga så.
Fråga bara drar disten iväg ännu mer upp till 10k som mätningarna verkar antyda, nu bryr jag mig inte så mycket om siffrorna men jag antar att det kan vara svårt längre upp i frekvens.

Hjelm

Edited by - Hjelm on 2005/10/22 00:28:58
Go to Top of Page

Pabo
Member

993 Posts

Posted - 2005/10/22 :  09:36:07  Show Profile Send Pabo a Private Message
peranders

Foton är fixade av mig själv än så länge. Modulen på bilden är handbyggd så det är en fördel att kvaliten inte är bättre. Så fort vi har maskintillverkade framme skall vi klippa in proffesionella bilder.

Hjelm

Jag skall ändra temperaturen på måndag, tack för påpekandet.

Övertoner över 20kHz mäts ej i class d sammanhang. Man använder ett filter specat av Audio Engineering Society (AES17) vid mätningen.

Om det mäter bra men låter dåligt, mät igen!
Go to Top of Page

xdakob
Member

288 Posts

Posted - 2005/10/22 :  11:43:55  Show Profile Send xdakob a Private Message
Ser intressant ut, kommer dessa vara tillgängliga för oss diy:are eller bara för företag?


Daniel

mvh Daniel
Analogt:
Linn Basik med Ittok LVII och AT-95E - Musical Fidelity X-Lps v8/Edison One

Digitalt:
Squeezebox - Beresford Dac Caiman

Edison One - Linn LK140/Quad 303 Netaudio/Edision 12 - Audioquest Granite Bi-wire - Opus3 Chorus
Go to Top of Page

Pabo
Member

993 Posts

Posted - 2005/10/22 :  16:01:00  Show Profile Send Pabo a Private Message
xdakob

Som leverantör av audiokomponenter får man i princip bestämma sig för antingen det ena eller det andra. Det är svårt att sälja class d moduler till företag om deras tänkta kunder kan gå och köpa modulerna för en bråkdel av priset och göra en identisk produkt.

Vi har bestämt oss för att sälja till företag. Dock tänkte vi genomföra en försäljning av kompletta tvåkanalssystem här på hififorum inom kort. Detta blir en engångsföreteelse med begränsad support ifrån Anaview. Systemen kommer att bestå av transformator, strömförsörjningskort, två moduler samt kablage. Priset för detta blir ca 4500kr för 2x300W i 4ohm.

Om det mäter bra men låter dåligt, mät igen!
Go to Top of Page

SoulManager
Member

91 Posts

Posted - 2005/10/26 :  03:01:25  Show Profile Send SoulManager a Private Message
Pabo:

Det var tråkiga nyheter att dessa moduler inte kommer kunna bli tillgängligare för en bredare krets DIY:are. Men det är väl som för er som de flesta av oss andra att pengar är en ganska viktig resurs och att inrikta sig på företagsmarknaden kan generera en större försäljningsvolym.

Om det går vägen.


mvh

"Technology...the knack of so arranging the world that we don't have to experience it."

[Max Frisch]
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2005/10/26 :  11:30:26  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Patrik, jag tro ändå att detta kan kombineras med rätt prissättning. Det finns alltid en grupp som bygger (ganska liten) och en stor grupp som aldrig skulle hålla en lödkolv i sin hand. Hypex säljer både OEM och till privatkunder vad jag förstår.

Jag tror inte heller att B&O skulle förlora ett dugg på att ha webbförsäljning till vem som helst.

/Per-Anders eller P-A

Edited by - peranders on 2005/10/26 11:31:59
Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2005/10/26 :  16:43:46  Show Profile Send esl a Private Message
En bra pryl säljer sig själv.... det är nästan 100% sant.
Jag vet att Dynaudio valde att sluta med styckförsäljning och kramar ut mer pengar genom att sälja kompletta högtalare.

Svårt att uttala sig men känner jag patrik rätt så stoppar han inte utvecklingen av nya varianter... och ur det perspektivet så kan man ju tycka att en webbförsäljning är bra.
Tyvärr skall det administreras, och kundkontakter tar otroligt med tid!!
En stor kund som köper 5000 enheter per gång är ju mindre resusrkrävande.

/esl

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2005/10/27 :  18:37:59  Show Profile  Visit peranders's Homepage
... mmm men samtidigt kräver han ett mycket lägre pris. Patrik nämnde 25 dollar för en modul vilket inte verkar otroligt i större antal men DIY marknaden tål uppenbarligen LC Audios priser som är 134 EUR per modul och Hypex will ha 130 EUR (UcD700 blir ännu dyrare) och de lär inte ha några problem att sälja. Värt att notera är att i stort sett alla väljer audiofilutgåvan för 30 EUR extra.

Sätts priset tillräckligt högt så silas automatiskt en resurskrävande kundkategori bort, typ fattiga, okunniga och tyvärr ivriga studenter. Ska man sälja till privatpersoner så måste man kalkylera med support också.

/Per-Anders eller P-A

Edited by - peranders on 2005/10/27 18:38:46
Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2005/11/16 :  23:11:04  Show Profile Send esl a Private Message
Man skall inte underskatta studenters köpkraft Peranders :-)
PABO, jag kan vara testbänk.. gratis dessutom !

/esl

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/11/16 :  23:17:07  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

He, he, he, nu skall du inte sno vårat jobb esl...

Vi väntar på att få koppla in en av Pabo's förstärkare och testa den på lite olika system för HiFiForums räkning.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/12/05 :  09:34:27  Show Profile
Hur går det med "kiten"?

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/05 :  17:50:42  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Du blir informerad när det händer nåt

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/12/05 :  19:12:13  Show Profile
Litar på att du säger till mig då! Har svårt att hålla reda på allt utan mailprenumeration

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Pabo
Member

993 Posts

Posted - 2006/03/23 :  16:38:14  Show Profile Send Pabo a Private Message
Hej allesammans!

Tack för visat intresse kring våra produkter. Vi har dock beslutat att inte sälja våra moduler till DIY-marknaden eftersom det är osäkert hur det påverkar relationen med större kunder och hur stor supportbelastningen blir. Om någon är intresserad av att skruva ihop slutsteg med våra moduler för att sedan sälja så är den personen välkommen att höra av sig.

Om det mäter bra men låter dåligt, mät igen!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000