HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 OA i Göteborg? vart?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mac
Member

286 Posts

Posted - 2002/10/26 :  00:20:27  Show Profile Send mac a Private Message
Är väldigt nyfiken på Carlssons OA serie. Ska ner till Göteborg ett par dagar och tänkte passa på att lyssan på ett par någonstans. Vet dock inte vart jag kan göra det.

Vilken butik i Göteborg har OA högtalare?
Vilka andra butiker bör jag besöka när jag är där?

Säg gärna vart dessa butiker ligger också. Hittar inget vidare i de krokarna, men det finns ju kartor

Edited by - mac on 2002/10/26 10:46:47

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2002/10/26 :  11:47:12  Show Profile Send AKA a Private Message
Vet ingen GBG affär som har dessa.
Och jag har varit i alla av dem.
Tror jag iaf.
Go to Top of Page

mac
Member

286 Posts

Posted - 2002/10/26 :  11:55:42  Show Profile Send mac a Private Message
Synd! Jag är väldigt nyfiken. Om det är någon som har erfarenhet av Carlssons högtalare så berätta gärna lite vad ni tycker.

Om de nu inte går att lyssna på i Göteborg. Vart ska jag då bege mig för att få lyssna dessa omtalade högtalare?
Go to Top of Page

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2002/10/26 :  11:55:43  Show Profile Send n/a a Private Message
Inga OA i Göteborg? Dåligt...

Herr_Engel:#hififorum@quakenet
Go to Top of Page

Patrik
Aston Martin

613 Posts

Posted - 2002/10/26 :  12:17:02  Show Profile Send Patrik a Private Message
Ågrens har (eller haft i alla fall) ett par OA50.2 (tror jag det var, kan ha varit 52'or) stående. Har dock aldrig sett de inkopplade. Men slå dem en signal.

[green]It's all about the music![/green]
Go to Top of Page

mac
Member

286 Posts

Posted - 2002/10/26 :  14:04:25  Show Profile Send mac a Private Message
Jag ringde till Carsonfabriken i Skilingared för att höra om de viste vart jag kunde lyssna på några Carlssonhögtalare. De trodde dock att de var slutsålda i hela Sverige och att jag nog tyvär fick vänta på att det nya sortimentet kom ut på marknaden. Fattade det som det blivit litet glapp mellan de "gamla" modelerna och de nya. Får väl vänta till jul ungefär.

De ska tydligen komma med en ny budgetmodell som ska heta OA59 som skulle komma att kosta "förhopningsvis" 5000:- OA60 skulle nog hamna på runt 11000:- tror jag. Får väl fokusera på lite annat under tiden jag väntar.

Go to Top of Page

Rishna
Member

185 Posts

Posted - 2002/10/26 :  19:42:15  Show Profile Send Rishna a Private Message
Om du har vägarna förbi Halmstad får du gärna komma in om och lyssna på antingen ett par OA12 eller ett par OA51.

För övrigt är Carlssonhögtalare ett vettigt alternativ till betydligt dyrare högtalare som inte nödvändigtvis presterar lika mycket välljud i ett ordinärt bostadsrum.

Go to Top of Page

Vee-Eight
Member

1015 Posts

Posted - 2002/10/26 :  21:59:38  Show Profile Send Vee-Eight a Private Message
Rishna... kors i taket! Har du hittat hit?

Mac>>> I Halmstad finns en mängd Carlsson-fanatiker med allt från oa5 till oa52. Jag har själv ett par OA51 i rosenträ. Det är svårt att beskriva vad som utmärker Carlsson-högtalaren, de som gillar dem älskar dem nästan fanatiskt. De "löser upp" sig själva, man uppfattar inte längre källan till ljudet utan tycks komma från luften framför dem. Kör man bra inspelningar genom dem så upplöses själva rummet och man förnimmer inspelningslokalen. Denna känsla är ganska fin om man använder högtalarna tillsammans med en DVD (har dock ej testat att köra surround med Carlsson, men det är på G). Det är svårt att tala om för ngn hur de låter, de måste upplevas. Antingen älskar man dem hutlöst, eller så betraktar man dem som en kufs misslyckande i HiFi-historien.

- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet
Admin www.Faktiskt.se
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000