Jag skall beställa lite CD-skivor på Megastore. De har nästan alla titlar i två varianter SE och US. US är genomgående dyrare. Vet någon om det är skillnad i kvalitet eller något annat som gör att det värt att lägga till och köpa US. Snabbt svar önskas.
Beror på vilket land den är pressad i. Vissa låter nog bättre på US, men framförallt kan det skilja i låtlistan. Har exempelvis en rysk press av en skiva. Ljudkvaliteten är klart sämre än den svenska, men det ligger ett extra bonusspår med. Så vissa småsaker skiljer. Vissa ksivor finns också bara på utländsk press.
Kan vi inte flytta denna utmärkta tråd till musik. Sen kan väl de som jämfört SE tryck med US tala om vilka skivor det rör sig om samt vilken skillnad de upplevt. Själv har jag lagt så pass mycket på min anläggning att US tryck är det ända jag skall köpa i fortsättningen om det visar sig vara bättre. :)
Mvh/Henrik --------------------------------------------------------------------------------------------------- Mitt system: Von Schveikert db99, Audio aero capitole Prestige SACD SE Octave V70 samt strömrenare från Agile
Finns det som ex någon skiva med Abba som är bra remastrad? Har det släppts någon bra inspelning med Halloween eller Motley som ex?
Mvh/Henrik --------------------------------------------------------------------------------------------------- Mitt system: Von Schveikert db99, Audio aero capitole Prestige SACD SE Octave V70 samt strömrenare från Agile