Tweaka delningsfilter i realtid är ju inget nytt (med LspCAD och SoundEasy kan man göra detta genom mjukvaran) men via en mekanisk instrumentpanel är detta iaf nytt för mig, ere nån som har provat apparaturen??
Rätt kul ide men det känns som om det är från en förgången tid... Men ändå inte. Efter olika simuleringar så vill man ju snabbt kunna testa dessa... epkpeng, ska du använda en(fyra!) sådan(a) apparaturer när du fnupplar med filtret till HF LS-1?
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Spolen är en sk. "multitap", när man lindar spolen så löder man på avstick vid önskade värden. Ett riktigt "hästgöra" vill jag lova!! Mer problem uppstår när avsticken skall förbindas med en 12 läges "rotary switch", minsta ändring av avstickens lägen ändrar avstickens värden, här gäller det att konstant mäta och finjustera läget (jag tror det är en god idé att gjuta in hela klabbet för fixering när värdena är de korrekta för att slippa framtida avikelser vid "vårdslös hantering").