HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Kawill UF - Byter affärside, till vad?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2005/11/08 :  18:17:33  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Edit:

Hej igen!

Kommer att byte affärside, budgeten håller helt enkelt inte. Har ni "billiga" företagsideér så lämna gärna en kommentar. Med billiga menar jag en startkostnad på ca. 2-3000 kr. Något måste ju ändå gå att få ihop, många andra som lyckas, men jag har lite idetorka.

Alla kommentarer välkomna!

Mvh/Kalle

Kawill UF

Hej!

Jag är i tagen att starta ett företag som gör helt svensktillverkade stativhögtalare.
Det är som projektarbete sista året på gymnasiet jag gör detta, och min idé är att producera ett par plånboksvänliga och diskreta stativhögtalare i ekfaner, platsar bra i vilket hem som helst, speciellt om övrigt möblemang är i ek. Mer krut på utseende men utan att för den skulle kompromissa på ljudet.

Om jag lyckas få ihop nog med pengar (ca. 8000 kr) inom november, så kommer ni förhoppningsvis få se resultatet redan i december. Men haken är den att det går alldeles för långsamt att få in pengar, så är någon intresserad, så är det öppet för alla att köpa så kallade "Riskkapitalsedlar"* i valörer 10/50/100/250 kr, vilket jag personligen tycker är alltför små summor, men det är spelets regler i den här kursen jag går med Ung Företagsamhet.

Mer info om Ung Företagsamhet finner du på deras hemsida: www.ungforetagsamhet.se

Om du vill stödja idén eller en ung företagare (förhoppningsvis både) maila mig på kawill@gmail.com eller PM'a med ditt namn, din adress och summa du vill sponsra med.

Om du kan hjälpa på annat sätt när företaget kommit igång, t.ex. med gratis/billiga reklamplatser, kartonger med min logo tryckt, ja, allt som kan tänkas hjälpa. Hör av dig då också, hur du skulle vilja hjälpa!

Vänligen,

Karl-William Sandström, Kawill Audio UF

*Korfattat visar en sedel att du lånat ut en viss del pengar till företaget, medveten om att pengarna kan gå förlorade om företaget går dåligt. Du äger inte en del av företaget på så vis så att du har rätt att vara med och bestämma.

Uuuuups, det här kom fel. Enda stället du kan prata reklam på utan att jag tar bort det är på Nyhetssidan, så jag flyttar det dit.
Lycka till med ditt projekt!!!/Pac

Stereo Audio

Edited by - Stereo Audio on 2005/11/15 22:48:17

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2005/11/09 :  10:53:52  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Okej! Tack Pac!

Stereo Audio
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/11/09 :  11:06:41  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Har du mer info om din tänkta produkt , så som element val , storlek på lådan etc etc

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2005/11/10 :  14:21:21  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Tanken är att bygga en 2-vägs vägg/stativhögtalare som sagt, sluten låda, storlek runt (HxBxD) 30x20x25. Elementen kommer nog mest troligt att bli några av Peerless budgetmodeller, efter tips från "holmgrenstefan" här på forumet och egen positiv erfarenhet. Tycker dem är prisvärda. Har man en sub som kan komplettera med djupbasen är det bästa alternativet. Om man hänger dem på vägg får man ju ofta lite hjälp av väggen med basen. Det finns ju också massvis av snygga högtalare på marknaden, men jag har inte sett några som matchar dagens "svensson-möbelmode", mycket ek och trä, på ett bra sätt. Mina högtalare kommer nog göra det på ett bra sätt. Ekfaner kommer bli läckert!

Jag håller på den här iden ett tag till, men visar det sig att ekonomin inte håller, så antar jag att jag får hitta på något annat. Men jag tycker verkligen det vore roligt att få testa sin lycka i något som man är intresserad av.

Stereo Audio
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000