Har en vän som äger en BMW 318 också från -00 med ca 7000 mil på mätaren. Bara i år har han lagt ut över 20000 kr på reparationer, plus massa småfel, som krånglande elhissar, lampor som blinkar etc. Hoppas du slipper sånt. Annars en mycket skön bil att köra.
Får verkligen hoppas jag slipper sånt besvär faktiskt!!
Var och M-testade bilen i Torsdags när jag hämtade bilen. Endast ett par små plumpar i protokollet som enl. ö.k förståss kommer fixas av BMW i Jönköpnig.
1. Rattläge felaktigt (något sneställd) 2. Trög gaspedal. Justering av gasvajer. 3. Felaktig ljusbild höger halvljus fram. Fel inställd.
I övrigt inget mer än jag visste. T ex en liiten buckla i sidan som man knappt ser. Lite skrapmärken på höger bakskärm, en lite löst stänkskydd vänster bak.
I övrigt tycker jag killen på M-testet var extremt noggrann med testet. Tog säkert 1 1/2 timme allt som allt. Hade tom med mig en egen lista med alla upptänkliga fel jag hört att E46:orna kan drabbas av. Han gick igenom listan från början till slut och var extra noggran med det jag oroade mig för som t ex länkarmar, spindelleder etc etc.
Han hitta iallafall inget som ger en anledning att oroa sig över i dagsläget! Och HAN tyckte att jag "verkar ha hittat en riktigt fin bil".
Får väl hoppas det även håller i sig eller att eventuella "fel" dyker upp inom 3 månader!! :)