En 4-kanals volymkontrollkrets från Burr Brown PGA4311 ser spännande ut och jag undrar om någon DIYare har testat denna? Har någon jämfört audioprestanda på denna kretsen med en potentiometer? Den är uppbyggd med en motståndsstege och analoga switchar så det finns ju inga oxidövergångar som i en potentiometer eller som hos en stegad volymkontroll. Dynamiken är otroliga 120dB och överhörningen mellan kanalerna är 130dB. Jag hade gärna kört volym-transformatorer, men om man kan nå nästan samma eller t.o.m samma resultat med denna kretsen så... varför inte?? /esl
Innovare necesse est. Det är ännu häftigare utan baffel.
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Hmmm men fyra kanaler?...har du tänkt att kombinera aktivt delningsfilter å förförstärkare i ett?
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
quote:Mikrokontroller. Behöver inte dessa programmeras? Hade testat själv om jag kunde få i hop styrningen.
Jo...i C eller assembler
Å fasen....andra funktioner i åtanke ...för mikrocontrollern?...
Har ett gäng ATMEGA8 liggande samt lite utvecklingskit... (min bror programmerar dem i sömnen med joystic och ögonbindel på 1,5 sekunder utan manualer... han jobbar med sånt. Så jag måste ju visa mig på styva linan) ;-)
esl
Innovare necesse est. Det är ännu häftigare utan baffel.