Såg precis att Electra subwoofer "sopade" banan med tex REL, Mission, Magnat mfl. Electra tog full pott på alla jämförelsepunkterna!!!! Det är väl konstigt att inen av de svenska tidningarna har testat ngn av JMs alla subwoofers Mycket konstigt!!!!!!!!!!!!!!!! mvh JMlab
Hej ryst. Jag kan hålla med om att Electra SW33a imte var ngn höjdare men nu är det den nya Electra subben vi talar om sw 900 precis som jag skrev som rubrik mvh JMlab
Jämföra med REL Quake är väl inte helt rättvist eftersom JMlabs kostar 3x så mycket. Tänk om man skulle göra motsvarande test till RELs fördel? Ta och testa en REL som är 3x så dyr om JMlabs....undrar vilken som vinner då?
Inget ont mot JMlab jag tycker den subben låter skapligt och jag ska troligtvis köpa ett par electra 926:or senare. Men som sub är REL hittills något av det bästa jag hört.
Jag håller nog med där, att ha med en JMLab subba i ett test där de medtävlande ligger i ett antal prisklasser under är lite orättvist. Kanske ett test mot REL's storm (ca 15K) vore nåt att bita i.. Jag kommer själv att behöva investera i en subba för ca 15K till mina JMLab 906'or jag köpt, då vore det inte fel o ha SW900 som en av deltagarna då den kan matchas rent utseendemässigt sett. (läs: WAF)
// J
quote:Originally posted by PatrikM
Jämföra med REL Quake är väl inte helt rättvist eftersom JMlabs kostar 3x så mycket. Tänk om man skulle göra motsvarande test till RELs fördel? Ta och testa en REL som är 3x så dyr om JMlabs....undrar vilken som vinner då?
Inget ont mot JMlab jag tycker den subben låter skapligt och jag ska troligtvis köpa ett par electra 926:or senare. Men som sub är REL hittills något av det bästa jag hört.
Hmmm..... Ja jag tyckte nog att testen känndes något märklig.... JM Lab var ju minst dubbelt så dyr som de andra subbarna. Inget ont om JM Lab subben men tänk att göra en test på bilar där EN i jämförelsen är mer än dubbelt så dyr som de andra.... Undrar vilken som "vinner" testet då...
Hej ollilaboratories! Håller med om att det är ngt konstigt att jämföra med så pass olika priser, kan ju eventuellt vara så att tidningen hade testat Chorus subben i nr innan? Och den blev då bäst i sin klass!! Jag gjorde själv jämmförelsen med REL Storm och jag tyckte att Electran var snabbare och mer exakt.Lycka till med dina 906 och där tror jag att sw900 passar som hand i handske. mvh JMlab
Blir nog ett test med båda subbarna, problemet blir nog för mig att hitta båda två för lyssning samtidigt. ...
quote:Originally posted by JMlab
Hej ollilaboratories! Håller med om att det är ngt konstigt att jämföra med så pass olika priser, kan ju eventuellt vara så att tidningen hade testat Chorus subben i nr innan? Och den blev då bäst i sin klass!! Jag gjorde själv jämmförelsen med REL Storm och jag tyckte att Electran var snabbare och mer exakt.Lycka till med dina 906 och där tror jag att sw900 passar som hand i handske. mvh JMlab