Idag fick jag äntligen hem mina efterlängtade Son of Zen monoblock.
Det är ca 50% chans att proppen går när jag slår på monoblocken. Hade inte jag haft automatsäkring hade det säkert gått åt 10 proppar idag. Hur återgärdar man en sådan grej? Jag tar ström från två separata uttag, men de ligger under samma propp...dessa är ojordade.
Måste bara säga ett par ord hur förstärkaren låter också...
Fiiiiiifaaaaaaan!
Även fast de ynka sju watten inte orkar driva mina högtalare fullt ut och att jag kör genom en gammal nad 3100 förstärkare + lakritssnören imellan så låter det jävligt bra. Klassisk musik lät bra men det var inte förrän jag slängde på Pink Floyds Pulse som jag insåg hur bra det lät. Jag höll på att trilla baklänges bokstavligt talat. Förhoppningsvis får jag klart mina Proteus innan jul...då jävlar kommer det rocka!
quote:Det är ca 50% chans att proppen går när jag slår på monoblocken. Hade inte jag haft automatsäkring hade det säkert gått åt 10 proppar idag. Hur återgärdar man en sådan grej? Jag tar ström från två separata uttag, men de ligger under samma propp...dessa är ojordade.
Har du massor av andra saker på samma grupp? Om du inte har det tycker jag det låter konstigt att säkringen löser ut..
Byt automatsäkring till en trögare. Kostnad runt en femtilapp om Du byter själv. Det står en bokstav framför amperemärkningen & "B" står för normal, "C" trög. En automatsäkring som har löst ut några gånger löser tidigare än en ny, för att till slut inte gå att återställa. Efter 2 utlösningar pga kortslutning skall automatsäkringen egentligen bytas. Mvh