Jag som var med förr har enorm respekt för "Renässans". Jag tror inte jag någonsin hör en högtalare återge vanligt tal så äkta som denn högtalare klarade. Jag blev utsatt för ett "spratt" i Radiolagret en gång. Killen i affären pratade med mig och jag vände mig om, där fanns ingen. Ljudet kom från denna otroliga högtalare.
Den slog tom Quad's elektrostater i att återge akustisk musik. I Radiolagret var det tvärförbjudet att spela något annat på den högtalren inte ens om man bad om det.
Delningsfiltret satt på baksidan och var synligt. Den täckte hela baksidan. Har aldrig sett så många komponenter i ett delningsfilter någonsin.
Hjort. tack för svar. Med rum antar jag att du menar mer "rumslighet"? Har den blivit ljusare i klangen? En del anser att scan-speak rr ger ett ljusare ljud. Något som du har märkt på respons? Eller?
Njae, men en oerfaren lyssnare kan lätt tro det. Den mäter fortfarande +/- 1dB utan fuskmätning, så inget register är höjt i förhållande till ett annat.
Med RR och det nya filtret blev det mer upplöst och rumsinformationen blev tydligare också och den var ju inte direkt dålig med den gamla Grand modellen
Har man lyssnat på Respons ett tag och sen lyssnar på något annat märke undrar man var all rumsinformation tog vägen.
Tack för svar. Jag har inte hört RR, utan jag går på rykten som säger så! En stilla undran. :-)
Nej, jag tycker inte att diskanten eller rumsinfo. är ett problem på mina responshögtalare (2001). Tvärtom - det är som du säger - är dessa parametrar mycket bra.
Men, allt kanske kan bli bättre, men jag tvivlar. :-)