Så har det då hänt! Den lade av i går kväll. Endast 6 månader gammal och med en garanti på 10 år? Hur skall detta sluta? Dom får väl byta prylarna, antar jag. Har väntat hela dagen på att en ”firma” skall komma på en inspektion! I tel. lät det som om dom inte tror mig? Den lade av och går inte att starta? Jag hörde under dom två senaste dagarna, då den fungerade, att ljudet blev lite konstigt. Trodde att frun tvättade och var tvungen att gå ut i tvättstugan och kolla – men det var inomhusdelen som började ”väsnas”. Kanske har fläkten helt enkelt skurit? Vi får se. Ganska svagt att (för 23.000 kr) bara fungera under den allra första hösten.
Det är bara att beklaga! Hoppas bara du slipper samma helvete som vi fick gå igenom under ett års tid innan dom fick återta köpet. Fick den utbytt tre ggr under ett års tid, samt att dom försökte reparera den ett 15-tal ggr under den tiden.
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Den går i ett automatprog. som gör att den då och då avfrostar/avisar. Blir ca 5 liter/dygn under utomhusdelen. Har en hink under så att det inte stänker (och fryser) på väggen hela tiden!