Har börjat med att bygga själv och behöver lite hjälp med detta om delningsfilter.. tänkte börja med två stycken golvhögtalare och fick rek. om det bygge som HiFiForum själv har satt ihop och tänkte gå på de element som ingår där, men går ifrån med dubbla Vifa PL18 6,5" med Vifa D25ASG som diskant som har en rek. delning på >2500Hz vilket jag tycker passar bra för basen att dela där... bra/dåligt?
vidare sen med detta om brantheten i delningen? sitter i skrivande stund och läser på allt om detta och börjar förstå sig på allt mer och mer men skulle uppskattas mycket om nån(?) skulle vilja förklara lite mer vad detta innebär och så detta med känslighet.. hur blir det med känsligheten med dessa elementen? hur får man ut den totala känsligheten? och även det totala frekvensomfånget elementen kommer få, ja teoriteskt sett =)
uppskattar all hjälp man kan få! inte lätt att börja helt själv...
Det verkar som om detta är ditt första projekt... Varför inte då istället göra vårt kit? Då får du hjälp med ellemntval delningsfilter osv. Att börja helt från noll och hoppas på att lyckas är mycket dyrt och näst intill omöjligt.
helt klart första projekt.. visst jag utgår från dom element som erat kit tar upp.. men är lite fundersam om diskanten i det kit:et, verkar inte hitta det exakta som skriv där? fulla namnet och vart kan man hitta det? jag förväntar mig inte att lyckas heller första gången =)) men att bara helt kopiera någonting känns det som att man lär sig så fullt mycket om man inte väljer att gå en liten avikelse för att själv lista ut saker och ting.. det känns bättre så iaf..