AMP2MAX The sound of silence!! Vid test av tyska Stereo fick Audionets modifierade slutsteg 100%+4 stjärnor och hamnar därmed på bättre placering än sådana erkända toppslusteg som Burmester 909,Chord SPM 600,Krell FPB 650Mc, Mark Levinson No33H samt Pass X 600!!!!! Förstärkaren vrider ur sig 825 Watt!!!!! med extrem snabbhet och ändå silkeslen till karaktären.Många av mätvärdena är dessutom laboratorierekord!!Och på gränsen av vad som är mätbart. För mer info se i STEREO november nr 2002. Mvh JMlab
Hej Ekman! Enligt min erfarenhet är inte tysk audiopress så enögd som tex engelsk är!!!! Men för att stilla din oro kan du gå in på www.audionet.de och se på de övriga testerna av AMP2Max. Det skall bli väldigt intr. att kolla in de Engelska testerna när de så småningom kommer (de har precis fått upp ögonen för Audionet) mvh JMlab
Tycker jag låter som en helt rätt inställning! Det ända som ska ha 5+ är ju något som till 99% kan återspegla verkligheten och dit är det ju långt idag.
Jag är också mycket intresserad av dessa och har själv ett par högtalare från utopia serien (mini).. finns det en möjlighet att en alt 2 killar från halmstad kan komma och hälsa på? Du får gärna komma hit och lyssna också.. finns rätt ok anläggningar här nere.
quote:Originally posted by JMlab
Hej Ekman. Det går väl att fixa har du vägarna förbi Skåne kan du kasta ett öra på mina men då får du nöja dig med AMP2G2+JM MEZZO Utopia. mvh JMlab
Är det någon annan modell än de Audionet Amp II Max tyska tidskriften Audio har testat? Där fick de ingen höjdarpoäng direkt. Deras "Bestenliste" finns här: http://www.netedition.de/audio_best/051.php3 Enligt den listan är Amp II Max inte i närheten av Krell FPB300, Advantage S250, Theta Dreadnaught och sämre än TAG McLaren 100x5R osv.
Tobias! Jag utgår från att den test du pratar om avhandlar de "gamla" Amp2 max det har liksom blivit bättre i den uppgraderade versionen som precis har blivit klar. Mvh JMlab