Jag har lite gamla fakta blad på bla. Alta 110 Slutsteg Alta 120 Kontrollförstärkare Alta 251 Kontrollförstärkare Alta 125 Monoblockslutsteg Alta 250 Monoblockslutsteg Alta Super Mini Riaa
Högtalare Sperrling Horn DP-1 DP-3 DP-4 DP-Maxi DP-Mini A 2 A 4
och dessutom lite info om Sperrling Trutrack Skivspelare
Fakta bladen är från 1994
PM:a eller mejla mig din adress så kan jag kopiera och skicka det till dig
/Janne
"Den som gräver en grop åt andra, använder oftast en spade..."
Jag äger två Sperrlingförsteg (ena heter Alta och det andra Sperrling).
Sperrlingförsteget jag har är egentligen bara ihopsatt i en fin "Sperrling"-låda (alla som vet vad Sperrling är vet vad jag då menar!) och innehåller förstärkerikort från Niels Larsen.
Altan är ett batteridrivet försteg, helt diskret uppbyggt och har MM-RIIA. Jag byggde en separat nätdel med två ölburksstora kondingar som gjorde att försteget funkade i tre minuter utan nätspänning(!).
Jag provade också Alta slutsteg, två stycken bryggkoplade. Väldigt snygga enligt min smak. Typ sjukhusdesign. (lika som förstegen).
Ett tag hade Roger en butik nära Jarlaplan i Stockholm. Där fanns ett antal DP-högtalare i olika inkarnationer. Högtalare med avlopprörsdesign, vägghögtalare, och förstås de stora Sperrlinghornen. Roger brukade även varsamt modifiera Sentecgrejor, som han skarpt gillade.
Vad jag vet bor han i Norge nu. På Faktiskt-forumet finns mer skrivet om Sperrling drar jag mig till minnes.