Author |
Topic  |
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 22:32:18
|
Hej, Som ni kanske vet så har mitt slutsteg sjungit på sista värsen.. dött med andra ord, det ska lagas men jag håller även på att tittar efter en ersättare till det..
Så jag undrar om detta slutsteg kan vara nånting?
Har ni erfarenheter, hur är ljudet?
beskriv "soundet" om ni vet det..
tackar på förhand! |
|
Mattias
Member

1671 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 22:49:39
|
Mina erfarenheter är väldigt enkelriktade.... och jag har nämt dem förut, börjar nog bli tjatig, gammal och/eller nåt 
Mina uttalanden gäller generellt Aleph serien, de är ju likartade. Har vid flertal tillfällen lyssnat till Aleph förstärkeri. Dessa förstärkare tilltalar mig. Har ej lyssnat de senaste 2-3 åren, utan innan dess.
Ljudet mm Fylligt med härlig rörkänsla. Det är ett varmt och gosigt ljud med smått grymt bottendrag, även från de minsta förstärkaren i serien (iaf från stereovarianten på 30W). Skulle vara en upplevelse att höra "nya" Volksampen. Måste oxå nämna att Aleph serien tilltalar mig mer, än den exklusiva X-serien. Har provlyssnat X-seriens största monostärkare. Chockartad upplevelse, men Aleph är fortfarande "my cup of tea"
/Mattias |
 |
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 22:51:16
|
okej, tack..
dynamik? kontroll? detaljrikedom? precision? |
 |
|
Stroppo
Member

56 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 22:56:30
|
quote: Originally posted by Robin Fischer
okej, tack..
dynamik? kontroll? detaljrikedom? precision?
1. Låg effekt 2. Mycket värme 3. Hög distortion |
-I LOVE KRELL- |
 |
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 23:16:36
|
60W klass A... |
 |
|
Brosk
Member

426 Posts |
Posted - 2002/10/31 : 00:39:12
|
Som en rörförstärkare utan sockerdisten i mellanregistret och med homogen klang ända upp i toppen och ner i basen. Jag har en Aleph-3:a och den spelar musik som får öronen att öppna sig. Har jämfört med Coplands finest och Amplifixen. ..."Å de ba släpper å basen blir fastare och rappare..." |
 |
|
|
Topic  |
|