Jag ska precis till att handla ljudkort och BEHOVER HJALP!! (Sorry, sitter i australien sa det blir inga svenska tecken).
1. Kortet maste vara externt (USB eller Firewire) eftersom jag bara har en laptop.
2. Eftersom jag kommer behova dra 10 meter kabel fran datorn till min stereo sa vill jag att kortet ska ha balancerade utgangar.
De vettigaste korten som uppfyller detta som jag hittat ar:
M-Audio Firewire Solo (2200:-) Behringer FCA 202 (ca 900:-) Terratec 24FW (ca 2300:-)
Behringer kortet ar det klart billigaste, finns det nagon anledning till att valja nagot av de andra korten istallet? Terratecs kort har fatt grymma recensioner for lag brusniva etc...
Echo Indigo I/O aer ett mycket bra ljudkort till laptop rakt in i PMCIAA-kortplatsen
fantastisk foerbaettring--riktigt bra hoerlursljud ocksaa
meier-audio portacorda mk II aer en mycket bra portabel hoerlursfoerstaerkare med USB-ingaang som via inbyggd dac rensar upp ljudet ungefaer i samma grad som Echo
tvaa bra alternativ alltsaa
jag haaller med Joakim om att foobar aer jaettebra--om man bara slapp den larviga ikonen saa aer ljudprogrammet suveraent
observera gaerna moejligheten att ta signalen fraan endera av de naemnda produkterna in i en portabel digital foerstaerkare fraan SI Tech--en SUper T-amp (eller om den e foer stor saa originalet)--vips talar vi eufoni igen!