HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Mothers Finest till Skandinavien i vår!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2006/01/09 :  02:11:55  Show Profile Send edison a Private Message
Inspirerad av den MF-platta*** jag fick med på senaste skivköparrundan/rean tog jag och letade på deras hemsida...
http://www.mothersfinest.com/

...och fann där att dom kommer till skandinavien i mars-06, dock inget närmare nämnt om tid/plats, tyvärr.
Det talas också om ny liveplatta tidigt under året, samt nytt studioalbum mot slutet av -06.
Känns som undertecknad måste hålla lite koll här

Nyss gav dom också ut en DVD med deras 'premiärspelning' i Tyskland 1978 ("Rockpalast") ihoppackad med en konsert från samma ställe från 2003...är den DVDn bara i närheten av att vara så bra som STHLM Jazz-giget är den en given anskaffning


Upplevde alltså detta bandet på STHLM JAZZ (tror det var 2003) och kan bara säga det är MKT FÅ konserter som slår den spelningen.
Maken till kombination av fullständigt sanslös energi, suveränt spel, dito sång och enorma låtar har jag sällan sett eller hört live.

På hemsidan kan man höra utvalda låtprov från samtliga plattor utom den senaste (Meta Funk'n Physical)




***
"Black Radio Won't Play This Record" BMG 72392 75235-2

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2006/01/09 02:37:21
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000