Jag har precis snickrat ihop ett lådor till TB W5-704S. Jag använde både Ljudias och HiFi-kits gratisprogram för att beräkna lådorna, vilka blev ett par 9,5liters basreflex. Jag köpte ett par billiga diskanter på ELFA (75 spänn) för att ha något, delade vid 2,5kHz (vill jag minnas) och dämpade diskanterna 3dB för säkerhets skull. Kör dem tillsammans med baslådorna till Olle Mirch Allegro NG8B. Låter riktigt trevligt.
Hej. Vad kul att äntligen få svar från någon som har byggt något med dessa element. Jag blev lite orolig då jag såg LennArts mätningar på elementen. Bla QTS var inte direkt i närheten av de fabriksangivna värdena. När jag började att simulera på detta element så hamnade jag ganska fort nära 20 liter (om jag använde LennArts resultat) för att få en optimal prestanda på burkarna. Men dina funkar bra på bara 91/2L menar du? Med Qts på runt 0,5-0,7 så funderade jag ett tag på om dessa bara skulle funka i stängd låda och kanske även då ha för "blöt" bas för min smak, men dina är portade som jag uppfattade det. Hur tycker dy att karaktären är osv? Skriv gärna och berätta.