Tyvärr har jag bara lyssnat till Nu-Vista M3. En mycket trevlig förstärkare dock lite svag vad det gäller dynamik och kraft men detta kanske inte gäller för Nu-Vista försteget. Ljudet drog något åt det varma utan att för den delen sakna upplösning.
Begagnade MF produkter brukar vara ett bra köp då andrahandsvärdet på deras grejer sjunker ganska snabbt med anledning av deras snabba modellbyten. Bra för den som köper inte lika kul för den som säljer.
Vad det gäller fjärrkontroller till MF produkter så har jag tyvärr bara dåliga erfarenheter. Har erfarenhet av A3 försteg, Tri-Vista 300 och kW 500 och alla dessa fjärrar har varit extremt riktningskänsliga. Kanske bara jag som har haft otur men det kan vara värt att kolla upp hur det är med Nu-Vista förstegets fjärr. Lycka till
Jag har hört att Nu-vistaförsteget inte är det bästa försteget man kan köpa för pengar och att det inte når upp till Nu-vistaslutstegens klass. Det är vad ryktet säger, men det kanske är prisvärt beggat, det har jag ingen aning om. Man ser oftare försteget till salu än slutsteget (Nuvista 300).