Appropå det här med tweaks. I en gammal What Hifi läste jag att man kunde förbättra ljudet från cd-spelaren genom att lägga något redigt tungt på den, typ en tegelsten. Är det någon här som har testat detta? Det känns som om det borde kunna minska vibrationerna ordentligt?
Tänkte testa ordentligt med detta + ett annat "billigt-fixa-hemma-i-köket-tweak" som jag grejat. Först lägga på en stor fin tegelsten (med möbeltassar under för att inte repa spelaren) och sedan klippa ut runda fötter av en gammal musmatta och lägga dubbla eller tredubbla lager under spelaren. Vad tror ni om detta? Jag skall testa så fort jag gått och raggat på en stor sten så blir det recension. Musmatta under fötterna har jag redan testat och tyckte det blev bätte, men tänkte A/B-testa för att verkligen kolla.
Jag har testat båda grejerna för några år sedan... Gott resultat med båda, jag använde dock några gamla biblar i stället för tegelsten... Det kändes som ljudet blev lite andligare på något sätt... ;o)))! Men musmattan blir utmattad rätt fort så man får byta dem med jämna mellarum...
Hem och testa och skriv sen en eldig recension av resultatet... ;o)
Vem var det som tipsade om den där skärbrädan på Ikea i stavlimmat gummiträd? Tror det var Kamrat Strmbrg faktiskt. Den är hyfsat tung och gedigen så placera en under apparaten och en ovanpå kanske..?