Nu när man suttit länge nog i soffan och lyssnat på sina HFLS1:or så får man ju givetvis lust att bygg lite igen. Så nu behöver jag lite tips . Vad rekommenderar ni att bygga? Jag är ute efter ett par golvhögtalare. Vad säger folket om ProAc 2.5-klon? Eller Tony Gee´s "Optimo"? Vad fler finns det som rekommenderas?
Edit: mycket "vad" blev det men optimo ligger nog lite i överkant när det gäller pris. Bara diskanten låg på ~3500/st.
EALS-3 hade jag alldeles glömt av, följde diskussionen ett tag men den verkade dö ut? Iofs försvann jag också ett tag från byggandet så det kan likagärna vart det. Måste säga att de ser hemskt trevliga ut! Finns det någon sida med kompletta ritningar osv? Man kan ju alltid börja bygga lådor..
Har försökt plöja igenom samtliga trådar... Så vill man ha kompletta ritningar med mått å annat för alla bitar angivna så handlar man ett kit av hifikit? Hittar inte något kit där förutom HFLS-1. Men kanske får maila å höra Så om man vill köra igång och göra lådor innan så blir det lite klurigt? Nåja, går väl att försöka tyda den pdf:en som fanns. Vad tar förresten hifikit för EALS-3 kitet?
Edit: Sorry! Jag är lite trött och såg inte att jag kunde kontakta Engelholm Audio för ritningar
Jag tror du kan få tag i kompletta mycket detaljerade ritningar av Engelholm Audio samt data och annat om högtalarna, maila honom och fråga. Tror inte Hifikit säljer kitsaterna just nu iaf.