HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 "Night And Day"-inspelningar? Fartig med "Go!".
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2006/01/22 :  01:40:14  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Söker en lite fartigare inspelning av Night and Day, jazzklassikern, som jag minns såväl. Den låter lite äldre, inte någon nyare inspelning alltså. Sångaren (manlig) går loss ganska hårt på slutet. Mycket driv och go och gung i den!

Har någon en idé om vem som kan ha spelat in detta? Kan tänka mig att Sinatra kanske gjort det, men hittar inte just den inspelningen i så fall.

Ja, alla förslag välkomna! Jag är smått irriterad att jag inte hittar den "rätta"!

Tack på förhand!

Stereo Audio

Edited by - Stereo Audio on 2006/02/02 10:45:09

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2006/01/22 :  01:49:46  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Steve Lawrence-Night and Day... kanske?
Go to Top of Page

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2006/01/22 :  01:58:51  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Den var det inte, laddade bara en mp3 snabbt för att se... Men tack så mycket! Andra förslag?

Stereo Audio
Go to Top of Page

gcs
Member

5272 Posts

Posted - 2006/01/24 :  16:43:14  Show Profile Send gcs a Private Message
Kan man tänka sig att det kan vara Sammy Davis Jr.
Go to Top of Page

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2006/01/31 :  09:39:15  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Nje, är möjligt om han har gjort flera. Hittade en inspelning med mycket kontra och typ bongotrummor. Det är inte den iaf. Ska söka vidare efter fler... Rösten var nämligen ganska lik iaf.

Stereo Audio

Edited by - Stereo Audio on 2006/02/12 17:57:29
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000