Är det nån som provat klona nån av Mårten Design modeller Jag tippar på att allt MTRL filterkomp element går att köpa över disk Tex Golden Age. Vad som behövs är allså en ritnig på lådan och filtret eller. Nån som har nån erfarenhet tips eller tankar......
-kör sedan med 1st låda( / per kanal, ed ;) o filter av 1:a till 8:e-ordningen i serie eller parallelt( pröva om 1st "sugkrets" förhöjer ljudåtergivningen ) samt välj slutligen den kombination av filter/o dess branthet, T&P element o ev andra fabr du finner har den rätta ma*gin!!
Golden Age Music (.se) har ett flertal förslag med T&P element. Många av dem går dessutom att provlyssna.
Harmony är en fin rackare med dubbla T&P C95 (har jag för mig) tillsammans med Eton's ER 4. StefanB lyssnade och skrev enormt fina ord kring ljudupplevelsen. Lite högre upp i pris, finns Eternity.
Tjena alla hemmapulare var senast i veckan och lyssnade på de ovan beskrivna högtalarna hos Bo på golden age mucsic när jag var och hämtade delningsfilter komponenter. Det som slog mig var att de var mjuka och sansade i ljudet och med bra bas. Men så kostar ju elementena en slant också. Blev förtjust i dom iallafall, jag lyssnade på coltrane på arken mässan och jag tycker att de var ju inte värda 300.000 papp. Men å andra sidan så är det svårt att ge en rättvisbedömning i ett så littet rum som de hade.
Jag har redan Golden Age's Aura (Thiel Eton) och dom låter mycket bra. Men jag har lyssnat lite på Mårtens högtalare och tyckt att dom låter ännu bättre, men är för dyr i jämnförelse med mina Aura. Så jag har funderat på om ingen har "skruvat" lite på några av mårtens högtalare och kollat filtret att kopiera lådan måste vara det minsta bekymmret