Förtydligande: Det är den vägguttaget som jag vill ändra så att jag har möjligheten att stoppa nätkablarna direkt i väggen och därmed skippa en grendosa.
Vemsom: På loppis? dra nya?? men de jag sett på olika hemsidor kostar de emellan 50kr till 250kr.sen finns det hifiuttag och de är lite dyrare.
Japp det är en sådan jag behöver. dock var jag intresserad om det har betydelse av "vilken" jag köper. de bör ju vara ganska olika vad gäller kvalité. Men jag ska slå en signal till en elektriker för att kolla av vad han säger.
Ja pratade just med en elektriker som satte in uttag i min första lägenhet ahn tipsade om ett märke som heter Eljo. De var stabila och bra just ifall man vill använda sig av 16 ampere. Så jag tror att det blir att köpa sådana.
Sen skall jag kolla upp möjligheterna att dra separata linjer ifrån proppskåpet.
Just den modellena jag ville ha såldes tydligen inte. inuti denna dosa så finns också en kabel vilket är 1,5 kvadrat. när jag drog en 2,5 kvadratare så la vi en stumt inuti som var 2,5. någon skillnad vet ej. Utvärderade aldrig utan bytte innan. Men för de som jag har tänkt att byta eller har dragit kablar menade för 16 ampere och har dragit 2,5 kvadrat kabel så kan det vara bra att kolla att det inte sitter en stump 1,5 inuti dosa.