HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Dvd spelare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mange
Member

65 Posts

Posted - 2002/11/02 :  00:46:58  Show Profile Send Mange a Private Message
Vilken dvd spelare är det som gäller ?
Från ca 4000-6000:-

Många verkar välja Harman/Kardon DVD25.

n/a
deleted

552 Posts

Posted - 2002/11/02 :  01:26:28  Show Profile Send n/a a Private Message
Den är bra, mycket fin bild och suveränt CD-ljud (låter t o m bättre än deras CD-spelare tycker jag...). Nackdelen är att den inte klarar varken SACD eller DVD-A (om det är viktigt för dig?) plus att HK har haft kvalitetsproblem tidigare, men det kan ju vara bättre numera.

Alternativt har du Pioneer 656 som har superfin bild och som spelar både SACD och DVD-A rikigt hyfsat (aningen bättre på DVD-A än SACD dock...) Nackdelen är att den bara har ett "halvbra" CD-ljud (om du ska använda den som CD-spelare). Annars är det en mycket fin maskin.

Sen har vi Sonys nya NS-905 som har ultrabild(!) (108Mhz/12 bit VideoDac) och spelar SACD nästan i nivå med deras separata SACD-spelare. Den har även bra CD-ljud. Nackdelen är att den inte spelar DVD-A och den saknar komponentutgångar (om du råkar ha en projektor eller plasma-TV t ex behös detta) samt att Sonys felkorrigering (avläsning av dåliga skivor) har varit ganska dålig tidigare (men detta kan dock vara fixat nu).

De är tre spelare som jag har egen erfarenhet av sedan finns det förstås många fler. Såg du inte testet i H&M nyligen???

Själv har jag beställt Sonyn... Lycka till!

Man borde inte sova.

Edited by - n/a on 2002/11/02 01:29:37
Go to Top of Page

Mange
Member

65 Posts

Posted - 2002/11/02 :  11:22:23  Show Profile Send Mange a Private Message
Jag såg testet.
Jag tänkte bara se om det fanns andra bra dvd spelare som inte var med i testet.

Det lutar åt Harmon/Kardon DVD25
(Men skulle vilja hitta en bättre men billigare spelare)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000