Jag avråder BESTÄMT ifrån kombin SFGH och Primare stärkeri, och med det så menar jag INTE att varken SFGH eller Primare är dåliga på något sätt. Utan den kombin passar dåligt ihop bara, talar genom egen erfarenhet då jag har haft ett par SFGH med ett Primare A30.2
SFGH är extra fylliga i mellanregistret och är allmänt tillbaka lutade i karaktären och att då kombinera dessa egenskaper ihop med slutsteg/förstärkare som även har ett klart fylligt ljud i allmänhet med lite förlåtande karaktär som jag tycker att Primare har, är inget som jag rekomenderar. JAG saknade engagemang och renhet i basåtergivningen och att inte ljudet ville släppa ordentligt med denna kombi. Utan slutsteg/förstärkare som har ett mer neutralt ljud med rapp och ren basåtergivning med djup är enligt mig rätt likör för SFGH.
Om jag vore dig så skulle jag köpa en beg. Krell vxi400 som Adagio har eller ett beg McCormack DNA1 Deluxe slutsteg om du vill ha en delad kombi. Pm honom då han har haft båda alternativen med sina SFGH. Andra alternativ som kommer på så här på rak arm som "kanske" skulle funka är nya Thor 2an,Musical Fidelity A5.
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.