HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Hatten av för Pink?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/02/02 :  09:23:43  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Pink har med sin senaste singel (och tillhörande musikvideo) tagit upp kampen mot bimbo-stereotypen. Pink går hårt åt bland annat silikon-tuttar i sin video.

I mina ögon växer Pink i och med detta statement, denna låt. Kanske inte supermycket för det mediokra musikaliska...men det ÄR tanken som räknas.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2006/02/02 :  17:33:32  Show Profile Send Terminator a Private Message
David Paich har spelat på en av Pinks tidigare hits så det räcker för helgonförklaring.
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2006/02/02 :  19:38:40  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Enligt Slitz, FHM och andra kvalitetspublikationer är mäns enda genuina intressen pattar, poker och analblekning för flickvännen (för att citera SvD). Jag är så j*¤#"a less på att bli utpekad som neandertalare.

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/02/02 :  19:57:16  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Skönt att höra grabbar.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/02/02 :  20:25:18  Show Profile
Låt dom folk se ut som dom vill, vi lever ju i fritt samhälle (det är i alla fall jag tacksam över).
Annars kan man alltid bosätta sig i Iran, Saudiarabien eller annat lämpligt ställe.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/02/02 :  20:33:30  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Självklart Martin. Men samma fria samhälle måste tillåta mig att tycka illa om silikon som en väg mot berömmelse och taskiga ytliga värderingar.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2006/02/02 :  20:36:19  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Ett förtydligande: Jag har ingenting emot pattar, poker och analblekning i sig, men jag har några ytterligare intressen utöver detta!

Never trust someone who claims to be God.

Edited by - filikoster on 2006/02/02 20:36:49
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/02/02 :  21:39:18  Show Profile
filikoster: Du sa det jag menade

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

mikaels
Member

160 Posts

Posted - 2006/02/03 :  14:29:17  Show Profile Send mikaels a Private Message
Pattar är väl fint, poker är OK, men vad analblekning är vill jag inte ens veta...

- "Do you indulge in any form of worship?"
- "Life. I love life, very much indeed.
David Bowie interviewed by Russell Harty, 1973

Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2006/02/03 :  22:12:41  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Jag tror helt enkelt att det handlar om att jobba bort den där tråkiga mörka tonen kring kaneltussilagon.

Never trust someone who claims to be God.

Edited by - filikoster on 2006/02/03 22:13:18
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7513 Posts

Posted - 2006/02/04 :  14:37:22  Show Profile Send Fuling a Private Message
quote:
kaneltussilagon.


Hohohoo, den har jag aldrig hört!

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2006/02/05 :  20:43:12  Show Profile Send Klenkar a Private Message
Tror inte Neandertalare var särskilt intresserade av analblekning!
mvh dd

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000