Nu har jag letat överallt efter en 6-kanalig volympot utan resultat. Jag behöver den till ett billigare bygge och behöver därför inte en av de allra finaste varianterna. Det bästa just nu är en Alps motorpot från dantimax.dk, men jag behöver verkligen inte motorstyrning utan hoppas hitta en utan. Någon som har ett tips, gärna i prisklassen under motorpoten (35 Euro) ?
Vad sägs om digitala volymkontroller? Vet inte hur kvaliteten är rent ljudmässigt, men det sa du var mindre viktigt. Ett betydligt dyrare alternativ är att sätta vanliga stereo/mono pottar på rad i en aluminiumvinkel och koppla samman dem med små kuggremmar. Remmarna är nog inte så dyra, men flänsade remhjul med låsskruv kan nog kosta en slant.
Ja det är ju klart ett alternativ med digital volyymkontroll. Det är klart att den ljudmässiga kvaliteten har betydelse, men då det är en dator med ganska kasst ljudkort som står som ljudkälla så kanske den digitala lösningen fungerar.
Det låter väl avancerat det du beskrivet med kugghjul och remmar, men nu slog en tanke mig. Någon gång såg jag potar som man kunde "kaskadkoppla" Man stoppade helt enkelt in axeln i framförvarande pot och kunde på så vis bygga ut med så många man hade nytta av. Men givetvis minns jag inte var jag såg det... eller om jag kanske bara drömt att det finns såna.