Hificonsult leter efter ett lämpligt objekt att sälja, och det hoppas jag att de gör, men på vinylforumet diskuteras allmänna erfarenheter vad det gäller det svarta guldet, som avspelas via en pick-up.
Mirre hos Veteran-Hifi.se gör en trevlig spelare den heter Simply Black 333 kostar 30' utan arm och är väldigt enkel att justera och transportera.Se bilder på www.simplyblack.net. Mvh
"Skall skivspelaren vara för ditt behov att njuta av musik, eller är det ett självförverkligande behov där du visar upp den för dina s.k. "vänner" för att "knäcka" dom. Jag upplever att merparten av de produkter som visas här och idag saluförs tillhör den senare kategorien. Båda tillfredställer köparen och det är ju det som är viktigt!?
Bo Hansson Rauna/Opus3"
Hej Bo!
Jag tror inte vi har någonting i vår butik som klassar in under avdelningen "knäcka sina vänner". I min värld är sådana produkter framförallt realiserade med stenhård marknadsföring som helst luktar lite Stureplan.
Min fråga bygger på det faktum att jag själv inte har aktiv "koll" på vinylsvarvarna. Ställer därför min fråga här då det finns mycken kunskap här. Målsättningen är att hitta en grammofon som vi kan saluföra i butiken.
Vi har en del gemensamma beröringspunkter uppe skogarna och jag har lyssnat på dina prytlar. Skulle du vara intresserad av att leverera till oss?