Jag har sålt mina hembiokomponenter och söker nu efter en integrerad förstärkare till att driva mina fronthögtalare. Det finns en chans att jag köper tillbaka mina förra högtalare, Martin logan Aerius í men idag kör jag på med Canton RC-L.
(Till hembio köper vi en enkel compact version från Pioneer.)
Dessa ovan nämnda förstärkare har jag blivit lovad för 9000:- / st av privata säljare.
Vilken skulle ni välja? (Ja, jag är enfaldig och naiv. jag tittar på tester istället för att avgöra själv )
Kom ihåg att det är du som avgör vad som är "bra".
Jag skulle gå på en Copland. Det är i alla fall min första tanke. Har lyssnat på båda förstärkare. Jag tycker att copland känns mer homogen, den har mer detaljerat ljud. Och en stramare återgivning. Men du måste prova dessa hemma i din anläggning. För Vincent är ingen tokig förstärkare den heller... Vad har du i övrigt, och vad prioriterar du i din strävan????? Hälsningar Ronnie.
Som det ser ut nu har jag precis sålt iväg mina hembioprylar. Det som är kvar är: 1 par Canton RC-L med tillhörande analog rumskompenserar - box 1 par dubbla Kimber Cable 4 vks högtalarkablar med banankontakter 1 DVD-spelare SONY DVP S-725D som får tjäna som CD-spelare. 2 par analoga för att koppla in boxen
Tanken är att jag ska köpa en ren CD-spelare för musiklyssning. Jag antar att CD-tekniken fulländades till den grad formatet rymmer för flera år sedan så den köper jag gärna begagnad.
Tidigare var nog min strävan att ljudet i 2 kanalsperspektiv skulle vara så rent och detaljerat som möjligt. Nu vill jag hellre (eller dessutom) att ljudet ska vara musikaliskt. Jag kände det när kompisen ratade RC-L och köpte ett par B&W högtalare. B&W högtalarna lät mer musikaliskt! Det kändes trevligare helt enkelt. Förvisso har jag aldrig anslutit mina högtalare till något annat än femkanalsförstärkare, men jag är också tveksam till om en tvåkanalsförstärkare är så mycket bättre i mina egna öron. jag vet inte. har som sagt aldrig testat.
Kom ihåg att det är du som avgör vad som är "bra".