Joav: Hur fasen fick du köpt dem? Jag har mailat dem ett antal ggr på engelka och fått faktpriser och beställningssätt men när man sedan när jag frågade hur man kunde betala så slutade svaren att komma. Jag har förresten inget företag eller så.
Du kan maila dem men deras engelska är kanske inte den bästa. fullt förstålig dock. Det som strulade till det för mig var hur det skulle gå från beställning till betalning.
Är det någon som kan rätta mig om jag har fel vi tänker att +//45v 400va ger 2*150 watt 8 ohm då behövs +/-45v 800va ger 2*300 watt 4 i ohm och +//45v 1600va ger 2*600 watt 2 såvidare +/-45v 32000va ger 2*1200 watt i 1 ohm i en övrigt optimal värld
Bengt
Bengt
"Om det inte känns så hörs det inte" Och nu känns det
Visst kan du väl tänka så...ju lägre impedans desto högre ström och om impedansen blir halv så dubblas strömmen vid samma spänning, alltså dubbel effekt. Men oftast så finns det andra begränsningar t.ex. de förstärkare du tänker bygga. Vilket max ström kan de pumpa igenom? Vilken verkningsgrad har de? Dessutom har du väl en kondensatorbank som hjälper till en del att ta de värsta strömsugningarna.
- Det finns inget problem som är större än lösningen..