Fostex FE107E är ett mycket trevligt litet element, jag har använt det i öppna bafflar (provisoriskt) och i bakladdade horn. Helt klart välljudande, men vill man ha något sånär med bas och ljudtryck så rekommenderar jag FE167E istället.
"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Ska man oroa sig något över att effekttåligheten bara är 15W. Kanske man ska kolla på 127E istället?
Hade tänkt att ha de som "bakhögtalare" i hembion. 167E ser ju lockande ut när man kolla på frekvensomfånget, men hade tänkt att bygga mig små lådor men med 167E kanske man kan bygga sig ett par likanande Audio pros kuber men elementet riktat snett uppåt. Fast då överstigs den tänkta budgeten på ca 1500 spänn.
FE167E kan jag rekommendera varmt, MYCKET bra element för pengarna! Jag kör dem i slutna lådor på ca. 15 liter. FE127 sneglade jag på ett tag men frekvensgången såg inte så vidare ut.
"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"