HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Vinylforum
 Lenco ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2006/02/22 :  17:44:24  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message

Jag har fått en gammal Lencospelare på jobbet som skulle slängas. Tänkte ha den att spela 78:or på. Det står ingen beteckning på den så jag undrar om nån här vet vilken typ det är.

nyfiken skeptiker

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2006/02/22 :  19:47:53  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Här finns några modeller som liknar din. Titta under Lightweights.

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

bostrowskij
RödaTråden vinnare

839 Posts

Posted - 2006/02/22 :  20:38:06  Show Profile Send bostrowskij a Private Message
Lenco B52
http://www.btinternet.com/~a.d.richarson/hifi/lenco/lenco_lights.html
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2006/02/23 :  09:04:19  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Tack bostrowskij! Glömde länken....

Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2006/02/23 :  10:14:23  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message

Tackar för länken, där fanns ju en del att titta på:-). Då inställer sig frågan om den är värd ett bättre öde än att bli stenkake-spelare?

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

bostrowskij
RödaTråden vinnare

839 Posts

Posted - 2006/02/23 :  11:22:56  Show Profile Send bostrowskij a Private Message
Mina 17-åriga döttrar spelar vinyl på en B52 och är nöjda med den, den gör sitt jobb. Men någon "audiofilspelare" är det inte ,den har inte alls samma potential som "storebror" L75. B52 har den utmärkta motorn gemensamt med L75 men både tallrik och lager är av lägre kvalitet , och så länge det fortfarande går att hitta billiga L75:or är det bättre att satsa på en sådan. FYI, det finns nu en L75 ute på auktion på www.tradera.com
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2006/02/23 :  20:33:42  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message

Jaha jag har en Heybrook TT2 så jag klarar mig, tänkte närmast på en son som har ärvt min gamla Dual 1209. Vilken vinner i den kampen?

Annars får det bli som det ursprungligen var tänkt nämligen stenkakespelare. Nån som har nåt bra tips på en bra puppa till 78:or?

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2006/02/23 :  21:49:41  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
www.svalander.se finns flera att välja på från bla Rega och Shure.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000