Author |
Topic  |
|
Dr.Nope
Member

631 Posts |
Posted - 2006/02/25 : 16:52:23
|
Kände på tonarmen, och man kan vicka den lite fram och tillbaka, det är alltså ett litet spel i den. Skall det vara det tro? (NAS interspace arm) Tror att det är en uni-pivot arm, så det gick att vrida den lite i sidled, som det skall gå att göra antar jag. |
Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!
You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska  |
|
mikethebike
Member

305 Posts |
Posted - 2006/02/26 : 17:14:42
|
Sannolikt fullt normalt. I synnerhet för en unipivotarm. Om du känner dig osäker, kolla med återförsäljaren. Om det inte fanns något "spel" i den, hade den ju inte fungerat som tonarm  |
I'm reliable sources, I'll tell ya anything you want me to know |
 |
|
Dr.Nope
Member

631 Posts |
Posted - 2006/02/26 : 21:41:20
|
Nja, man kan ju liksom vrida armen lite runt lagret så att säga, men inte flytta armen i sidled radiellt, om ni förstår. Men man kan putta armen lite fram och tillbaka.... Får väl slå en signal till Vinylbutiken och kolla med dem, kanske behöver en översyn...... Hmm, undrar hur det blir med en annan arm, säkert dags att uppgradera :-D |
Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!
You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska  |
 |
|
Daniel
Member

634 Posts |
Posted - 2006/02/26 : 22:31:49
|
Det är helt normalt för Nottingham armarna. De är mekaniskt stabiliserade/dämpade unipivot-konstruktioner. Dvs lagret är axelns spets mot en kopp, men det sitter ett kulager på axeln som vilar mot två metallpinnar i armhuset, de stabiliserar armen en bit ner från lagerpunkten på axeln. Om du monterar av armen från spelaren så ser du vad jag försöker beskriva.
Den är inte trasig och kommer inte att behöva justering så länge du lever antagligen. |
 |
|
|
Topic  |
|
|
|