När jag ändå är igång och skriver (vilket jag inte gör så ofta, snyltar mest på er kunskap) tänkte jag höra om det är någon som har provat att kakla hyllplan?
Det pratas mycket om vikten av att prylarna ska stå stabilt. Just nu består mina egna hyllplan av vanliga MDF-skivor. Det jag funderar på är att lägga ett lager av snygg kakel alt. klinker på MDF:en. Om man vill öka stabiliteten ytterligare kan man lägga ett lager av golvgips mellan MDF och kakel/klinker. En fördel är att det finns massor med kakel/klinker att välja mellan.
Som sagt är det någon som provat? Om inte vad tror ni om konceptet?
Låter som overkill i mina öron. Jag kör med 22 mm spånskiva i min hemgjorda bänk, och det fungerar finfint. Det är min erfarenhet att apparaternas fundament inte spelar särskilt stor roll. Tänk också på att det mesta ljudet (vibrationerna) kommer genom luften! Vill du isolera prylarna från underlaget så använd hellre något mjukt, som dämpkuddar, handdukar eller en cykelslang som pumpas försiktigt. Med vänlig hälsning
Pekka Johansson _________________________ Lennon in the living room
Låter som overkill i mina öron. Jag kör med 22 mm spånskiva i min hemgjorda bänk, och det fungerar finfint. Det är min erfarenhet att apparaternas fundament inte spelar särskilt stor roll. Tänk också på att det mesta ljudet (vibrationerna) kommer genom luften! Vill du isolera prylarna från underlaget så använd hellre något mjukt, som dämpkuddar, handdukar eller en cykelslang som pumpas försiktigt. Med vänlig hälsning
Det ena utesluter ju inte det andra. Att ha ett bra fundament att som underlag till sina mjuka kuddar (eller som i mitt fall musmatta)måste ändå vara en fördel. Nu nämde jag i.o.f.s. bara hyllplanen men det viktigase är att hyllan i sig är stabil. En svajande och vibrarande hylla tror jag inte att kuddar under apparaterna kan råda bot på. Sen tror jag att det kan bli snyggt.