JonasY, Peking.. vilken underbar stad! Hur som hellst finns det ett gäng relativt trevliga hifibutiker i norra (om jag inte mins helt fel) xidan, som för övrigt är det bästa shoppingområde i peking. (om inte helt kina eller tom världen) Om far din är ute efter billig elektronik så är elektroniksvartmarknaden i xidan förresten ett måste.
Skicka ett Pm om du vill ha lite adresser.
Xidan är helt enkelt ett otroligt gigantiskt shoppingparadis där man hittar det mesta till löjligt låga priser, och då ofta utan att behöva pruta. (Det är till stor del inhemska märken som gäller här) Det där med otroligt låga priser gäller förresten inte hifi utan det är vanliga "coem" priser som gäller där. (om inte tom lite högre)
Men helt ärligt.. Om man är i Peking bara för några dagar (och dessutom för första gången) så är verkligen hifibutiker det sista man bör besöka. Peking har så otroligt mycket att erbjuda på alla plan. Det finns så otrligt mycket att se, göra och uppleva så att slösa tid på att jaga hifibutiker är verkligen det sista jag personligen skulle göra, och jag är ändå en inbiten audiofil. :)