quote:Tänkte bara meddela om mina erfarenheter om någon bryr sig
Sånt här är ALLTID intressant...
Att det blir för mycket(?) bas kanske beror på signalkänsligheten på vincentstegen..
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
quote:Jag har nu testat att biampa med mina SP-996:or och jag vet inte riktigt vad jag skall tycka. Jag körde diskant & mellanregister via Rotel´n och basen genom Vincenten.
Jag upplevde det som om det blev väldigt mycket mer bas. Alltså VÄLDIGT mycket mer bas, för mycket för min smak iaf. Det är möjligt att Vincentarna färgar ljudet såpass mycket eller basarna kanske bara fick den drivningen som de skulle ha, vad vet jag.
Jag tänker iaf inte att köra biampat just nu. Kanske i framtiden men inte nu. Tror att jag isf skulle behöva ha ett bättre rum för att kunna experimentera mer med placering och liknande för att bli av med resonans och liknande. Gärna slippa grannar oxå.
Tänkte bara meddela om mina erfarenheter om någon bryr sig
ers: Jag har en väldigt bra förklaring på det du hörde. Kan det vara så att vincentarna har högre förstärkning än Rotelns eget slutsteg? Hur som helst så vinner du ju inget på att biampa.
Jag har tänkt att behålla min nya Rotel förstärkare. Innan körde jag ju för / slutsteg där SP-996:orna aggerade fullregister steg så då märker man inget. Först när man parar ihop de med andra fabrikat verkar det som...
Jo, det tycker jag. Det låter tillfredställande med bara Rotel´n.
Ville se om det blev bättre kontroll med biampningen för skoj skull så man vet om Rotel´n gör sitt jobb eller inte och innan de säljes.