Jeg har en hjemme for øjeblikket. Til den pris Grado forlanger er den alt for dyr. Bygger man den selv er det en helt anden sag.
Umiddelbart ville jeg nok sætte noget mere afkobling på batterierne - evt. 2 x 220 uF sammen med de 112 nF. Indgangskondensatoren bør være af god kvalitet - evt. kan den helt springes over.
"Jeg har en hjemme for øjeblikket. Til den pris Grado forlanger er den alt for dyr. Bygger man den selv er det en helt anden sag."
Så du kan rekommendera den som DIY-projekt? Passar den även Sennheiser-lurar på 300ohm? Jag läste på Planet-Hifi att RA1 led av nån form av "jordfel" (när man tog på volymkontrollen blev det störningar), stämmer det?
hmm..det var mkt pengar för lite komponenter....jag testade en med mina hd600 men tyckte inte den var ngt att ha...jävligt snygg och coolt med baterier men trist ljud...tacka vet jag harmonys ear förstärkare...
"Jeg har en hjemme for øjeblikket. Til den pris Grado forlanger er den alt for dyr. Bygger man den selv er det en helt anden sag."
Så du kan rekommendera den som DIY-projekt? Passar den även Sennheiser-lurar på 300ohm? Jag läste på Planet-Hifi att RA1 led av nån form av "jordfel" (när man tog på volymkontrollen blev det störningar), stämmer det?
Ja och nej. Rekommanderat som begynner projekt, fordi det er en simpel konstruktion. Men inte rekommanderat som en bra hörlur forstærker. Der er der mange alternativer som er vensentlig bedre - eventuelt en simpel rørkonstruktion.
Störninger i forbindelse met volumkontrollen har jeg inte observerat. Men den giver et gevaldigt "knack" i luren når man tænder for den - gör det inte med luran på huvadet!