Kan inte riktigt svara på din fråga men jag fick lämna in min Pathos Classic One för modifikation då den inte tyckte om de 4.4V som min Thule CD-150B lämnade.
CONTROL FUNCTIONS: Power On/Off POWER OUTPUT: 120 watt +120watt at 80hms Minimum load : 2ohms speaker can be connected INPUT sources: 4 selectable input switched by gold plated relays INPUT terminals: Gold plated phono/RCA unbalanced and gold plated XLR balanced OutPut terminals: one set of gold plated speaker terminals each chnnel Line level Outputs: Gold plated phono/RCA unbalanced pre out Frequency response: less than +/- 0.1 db deviation 20Hz-80Hz Phase response: less than 2 dertess debviation 20Hz-80Hz Signal-to-noise ratio: More htan 100db Crosstalk: Less than -100dB Distorion: less than 0.04% @ 20w 80hms Inter-modulation:less than0.01%(19KHz+20KHz) damping factor: more than 800 VACUUM TUBE:6H30x1 Remote control:RC-5compaibleIRsystem36KHzmodulation DIMENSIONS: 120(L)x430(W)x320(H)(mm) WEIGHT: 18Kg shipment weight
Säger inget om ingångskänsligheten vad jag kan se.
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Mitt tips är att maila tillverkaren. Standard är (om jag minns rätt) 2.25V RMS ut ur signalkälla. Proffesionel standard(studio och PA) är: +4dBu. Mina slutsteg säger: Unbalanced 1.5 Vrms för full utstyrning. Balanced(XLR) ±0.78Vrms. Mitt försteg säger: Nominal 0dBv(1Vrms), max level before input clipping +18 dBv(8Vrms).
Jag vet inte om försteg har någon ingångsstandard!? Men ett brett spann känns tryggt!
MVH Tomas
Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst. Teknikansvarig www.Brewhouse.se