Forskare varnar: Hembrända cd-skivor förstörs efter fem år
Sparar du dina bilder eller dokument på cd-skivor? Det är inte någon säker lösning. En tysk forskare har kommit fram till att hembrända cd-skivor håller i max fem år. " PC för Alla
Tja.. skönt att man köpt sina skivor.. även om dom också raderas efter några år. Har själv ett par stycken som blivit genomskinliga.
/esl
Innovare necesse est. Det är ännu häftigare utan baffel.
Det är ju samma nisse som både IDG och Aftonbladet dillar om. Tycker för övrigt att IDG håller ungefär samma nivå som Aftonbladet på en hel del av det de skriver. Sensationsjournalistik utan dess like, bättre att hålla sig till engelsk/amerikanska sidor för it-nyheter. De är ofta både snabbare än IDG och håller en allmänt högre nivå.
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
Hembrända cd-skivor förstörs efter fem år Ja det kanske är så men hur gör jag då med mina säkert 10år gamla CDR skivor som fortfarande går att spela av och det t.o.m. felfritt.
Kvaliten varierar, jag har också CDR-skivor som funkar bra efter nästan 10 år medan några har börjat att krångla efter ett par år. Problemet är att veta vilka som håller och vilka som inte gör det.
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"