Som sagt, nån som har byggt den och jämfört med något annat?
Den kommer från tråden "(re)searching for a better preamp" på diyAudio -> chipamp
Funderar på om man skulle prova den fast med SMD-chippet.
Så.. jag drog upp en första layout och det slutade med 2 kort, ett med AD815 som får sin kylning av ett stort "kyl-plan" x2 (dubbelsidigt). Sen ett kort ovanpå det med LM317/337 och "offsetnollningskretsen" :D
På det undre kortet är det inga elektrolyter så ingen komponent är högre än typ 5mm vilket gör att kortet ovanpå kommer nära, och kopplingen mellan de två korten är benen på den elektrolyt som är efter LM317/337.
Kan det bli för lite luftgenomströmmning på AD815 då tror ni?
Om du tänker mata kretsen med +-15V så kommer den bli rejält varm, den saken är klar. Som offset trim behöver du ingen extra spänningskälla om din matningsspänning för övrigt är stabil. Jag skulle föreslå en röd lysiod som spänningsreferens som du sedan kan koppla antingen till plus eller minus.
Som jag ser det så saknas det lite i konstruktionen för att höja det till high-end.
För att AD815 ska komma till sin rätt krävs ett bra mönsterkort och en bra matningsspänning eftersom detta är en bredbandskrets.